Het bange pietje…vervolg

Hier het laatste nieuwe over Marco. Weet je wel, dat bange zwarte Pietje die de daken niet meer op durfde!

Een week geleden was het eindelijk zover. De boot van Sinterklaas kwam in Nederland aan. Wat was het een feest. Alle kinderen stonden te zingen en te juichen voor Sinterklaas en de Pieten. En weet je wie er ook tussen liep? Inderdaad: Marco. Hij was dus wel mee gegaan en had nog steeds niets gezegd. Marco zwaaide ook naar al … Lees verder

In de schoen

Katinka en Boris worden heel vroeg wakker. Ze gaan snel naar beneden. Hun schoenen staan er nog. Maar de wortel is weg. En hun tekeningen ook. En het schaaltje water is leeg. Sinterklaas is geweest! Er liggen cadeautjes. Boris heeft een autootje gekregen. En Katinka een puzzel. En allebei hebben ze een netje met gouden munten. Gelukkig zijn ze niet echt, maar van chocolade. Boris en Katinka eten al hun muntjes op

‘We zijn wel verwend,’ zegt Katinka. ‘Ja,’ zegt … Lees verder

Het bange pietje

Het is slecht weer. De regen valt met bakken uit de hemel en het waait erg hard. Maar daar hoog in de bergen, staat een mooi kasteel waar het heel fijn en warm is. Overal branden kaarsjes en lampen, en in verschillende kamers brand een lekker warm vuur in de openhaard. Het is het huis van Sinterklaas. Hij woont hier met al zijn Pieten en natuurlijk met zijn trouwe schimmel.

Sinterklaas en de Pieten hebben het allemaal erg druk. Het … Lees verder

Verlanglijstje maken

‘Hebben jullie al een verlanglijstje gemaakt?’ vraagt mama. ‘Wat is dat?’ vraagt Katinka. ‘Dan moet je opschrijven wat je graag wilt hebben van Sinterklaas.’ ‘Maar ik kan toch helemaal niet schrijven!’ roept Katinka. ‘Je kan toch wel iets tekenen?’ Dat is een goed idee!

Katinka gaat meteen aan het werk. Boris is nog te klein om een verlanglijstje te tekenen. Hij mag het mama vertellen. Dan schrijft mama het op een briefje voor sinterklaas. ‘Wat wil Boris?’ vraagt mama. ‘Een … Lees verder

Posts navigation